خواص گياهان
 
براي رسيدن بهتر اکسيژن به مغز فلفل سياه مصرف کنيد

نمک و فلفل به عنوان چاشني غذا هميشه باهم به کار مي رود بيشتر مردم از مصرف نمک که باعث حفظ آب در بدن مي شود مي پرهيزند و از طرفي از خاصيت جالب فلفل سياه که برعکس نمک عمل مي کند، بي اطلاعند.اين ادويه که بيش از ۴هزار سال قدمت دارد، خاصيت مدر دارد و بدن را براي تعريق و دفع سموم تشويق مي کند. اين ادويه که لقب «شاه ادويه» را به خود اختصاص داده، بومي جنوب هند است.

خواص: به فعاليت گردش خون و خون رساني به مغز کمک مي کند.* به گزارش «ehow» ، اين ادويه به هضم غذا کمک مي کند، مانع نفخ روده اي مي شود و ناراحتي معده را برطرف مي کند.

* براي درمان گرفتگي سينه، کمي فلفل سياه را به يک فنجان چاي نعناع اضافه و ميل کنيد.* در صورتي که مقداري از آن را روي زخم بپاشيد، علاوه بر اين که خون ريزي را بند مي آورد، خاصيت ضد باکتريايي آن سبب از بين بردن ميکروب ها مي شود و زخم را درمان مي کند.

* منبع عالي ويتامين هاي B و ويتامين A و C است.* براي مقابله با سرطان بسيار موثر است.* در کاهش وزن موثر است.* مصرف فلفل سياه، باعث جذب بهتر مواد مغذي به تمامي بافت هاي بدن مي شود.

* با پوسيدگي دندان مقابله مي کند و دندان درد را تسکين مي دهد.* مانع رشدباکتري به خصوص در لوله گوارش مي شود.* براي سلامت سيستم تنفسي و مفاصل مفيداست.

ارتباط ديابت و چربي خون با آلزايمر

عوامل خطر بعضي از بيماري ها مانند ديابت و چربي خون بالا، احتمال ابتلا به آلزايمر را افزايش مي دهد.

دکتر محمدرضا قيني متخصص مغز و اعصاب در گفت و گو با ايسنا گفت: علاوه بر زمينه هاي ژنتيک و عوامل محيطي امروز مشخص شده است، خطر ابتلا به بيماري هاي عروقي مانند ديابت، چربي خون بالا، پرفشاري خون، کم تحرکي، چاقي به ويژه در ناحيه شکمي در ميانسالي، احتمال مبتلا شدن به آلزايمر را نيز افزايش مي دهد.

وي درباره علايم آلزايمر اظهار کرد: مهم ترين علامت اين بيماري، اختلال حافظه است البته اختلال حافظه، شايع است و مهم ترين علت آن در سنين ميانسالي و جواني، اضطراب است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 28 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط محمود اميري

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 104
بازدید ماه : 304
بازدید کل : 15099
تعداد مطالب : 129
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1

خطاطي نستعليق آنلاين